Bokningar på nätet – Den digitala framtiden

Samhället går mot en allt mer digital framtid, där digitaliseringen påverkar hela vårt sätt att leva. Vår närvaro på internet gör att vi oavbrutet är uppkopplade på vår omvärld samtidigt som tekniken samverkar allt mer med tjänster som tidigare hanterats manuellt.

Majoriteten av den svenska befolkningen gör hellre sina bokningar över internet istället för att ringa ett samtal. Det känns för många enklare att klicka på en skärm än att ringa ett samtal eller att faktiskt behöva bemöta en fysisk person.

Våra bokningsvanor på internet

Det finns många anledningar till varför vi trivs bra med att sköta våra bokningar digitalt. Främst för att det är det smidigaste alternativet, då vi vill slippa sitta i långa telefonköer, det sparar både tid och energi. Med hjälp av ett bokningssystem kan en bokning ske alla tider på dygnet utan att behöva anpassas efter verksamhetens öppettider. Vi har viss tro om att företag som inte har möjligheten till att erbjuda bokning via internet kommer i den digitala framtiden att hamna på efterkälken och i värsta fall riskera att förlora majoriteten av sina kunder. Naturligtvis påverkar detta företagare som nu behöver tänka igenom sin strategi för att kunna erbjuda sina tjänster på ett bokningsbart sätt via nätet.

De tjänster som internetanvändarna helst vill kunna boka digitalt just nu är restaurangbord, taxi, tvättid samt sportaktiviteter.

Erbjuder din verksamhet digitalt bokningssystem? Såklart tycker vi på Hapio att bokning borde vara en självklarhet.